ZBOG GRIJEHA ALLAH, SUBHANEHU WE TE'ALA, ZABORAVLJA LJUDE
Zbog
grijeha Allah Uzvišeni zaboravlja i ostavlja čovjeka prepuštajući ga samom sebi
i šejtanu. U tome je propast nakon koje nema spasa. Uzvišeni kaže:
"O,
vjernici, Allaha se bojte, i neka svaki čovjek gleda šta je za sutra pripremio,
i Allaha se bojte jer On dobro zna šta radite. I ne budite kao oni koji su
zaboravili Allaha, pa je On učinio da sami sebe zaborave; to su pravi
griješnici." (El-Hašr; 18-19)
On
ovim ajetom naređuje bogobojaznost i zabranjuje vjernicima da preuzimaju
svojstva onih koji su Ga, ostavljajući bogobojaznost, zaboravili. On nam
također govori kako je one koji su ostavili bogobojaznost kaznio tako što je
učinio da sami sebe zaborave, tj. da zaborave ono u čemu je dobro za njih, ono
što ih može spasiti Njegove kazne i dati im vječni život u neprekidnom uživanju
i blagodatima.
Allah
je učinio da oni to sve zaborave, zbog toga što su zaboravili da Ga veličaju,
da Ga se boje i da Njegove naredbe izvršavaju. Iz ovog razloga primjećujemo
kako griješnik ne vodi računa o stvarima koje su mu u interesu i kako ih
zanemaruje. Allah je učinio da mu srce ne žudi za zikrom. On prati svoje
prohtjeve. Njegovi postupci su daleko od razboritosti. Promakla su mu sva dobra
ovog i budućeg svijeta; promakla mu je vječna sreća. Prodao ju je za
najbezvrjednije uživanje - koje je kao ljetni oblak ili fatamorgana
Najteži
oblik ove kazne je da čovjek zaboravi na sebe i potpuno se zapostavi. On tada
propušta stvari koje su duši od koristi, prodajući ih za bijednu protuvrijednost
i beznačajnu cijenu, gubeći ono bez čega ne može i što mu je nenadoknadivo,
uzevši ono što mu je višak i što mu ne treba.
SVE
ŠTO IZGUBIŠ MOŽEŠ NADOKNADITI ALI AKO IZGUBIŠ ALLAHA, NEMA NADOKNADE
Allah
može nadoknaditi svaki gubitak osim kad se On zapostavi. Njega ne može ništa nadomjestiti,
a On može sve nadomjestiti. On može sve zaustaviti, Njega ne može ništa
zaustaviti. On može sve izliječiti, a od Njega ne može ništa izliječiti. Kako
čovjek može zapostaviti pokornost Onome Koji ovo može učiniti brzinom treptaja
oka? Kako može zaboraviti da Ga spominje i da Njegove naredbe zanemari tako da
On učini da čovjek sam sebe zaboravi i time sebi nanese najveću nepravdu.
GRIJESI
SU UZROK IZLASKA IZ OKVIRA DOBROČINSTVA (IHSANA)
Jedna
od posljedica grijeha je izlazak čovjeka iz okvira dobročinstva. Na taj način
mu se uskraćuje nagrada dobročinitelja. Jer kad se dobročinstvo nađe u srcu,
ono čovjeka sprječava da čini zlo. Onaj ko robuje Allahu kao da ga vidi čini to
zato što su svijest o Njemu, ljubav, strah i nada stalno prisutni u srcu tog
čovjeka. On ima osjećaj da ga Allah Uzvišeni uvijek posmatra i to ga sprječava
da misli na grijehe a da ne govorimo o samom činu griješenja.
A
kad čovjek izađe iz okvira dobročinstva, taj imunitet se gubi. Prestaje ugodan
život i potpuna blagodat. Ako se Allah smiluje ti ljudi mogu ostati vjernici
pod uvjetom da ne počine neko djelo koje izvodi iz okvira imana, kao što je
Allahov Poslanik, sallAllahu alejhi ve sellem, rekao: "Čovjek nije
vjernik dok čini zinaluk, nije vjernik dok pije alkohol, nije vjernik dok
krade; neće oteti neku vrijednu imovinu zbog čega će ljudi dići poglede k njemu
dok je vjernik. Pazite! Pazite se ovih stvari, tevba je dostupna svakome."
(Buhari i Muslim)
Ko
izgubi društvo vjernika i zaštitu koju im Allah pruža, jer On štiti one koji
vjeruju, taj je izgubio svako dobro koje Allah Uzvišeni obećava vjernicima.
SLABLJENJE
OBRAĆENOSTI SRCA ALLAHU
Jedna
od posljedica grijeha je slabljenje obraćenosti srca Allahu, otežanost ili
zaustavljanje tog procesa, tako da srce ne može krenuti ka Allahu ni korak, ili
se pak počne vraćati unazad, grijeh zaklanja cilj obraćeniku, zastire put
putniku i obeshrabruje tražitelja.
Srce
stremi Allahu svojom snagom, a kad oboli od grijeha, slabi i snaga koja ga
pokreće. Kad nje potpuno nestane, on potpuno silazi sa puta ka Allahu i male su
mu šanse da se povrati... Neka je Allah na pomoći!
Grijeh
može umrtviti srce, može ga oboljeti ili oslabiti, nešto od toga se mora
desiti. Ta slabost dovodi do jedne od osam stvari od koji je Allahov Poslanik,
sallAllahu alejhi ve sellem, tražio žastitu: "Briga i tuga, slabost i
lijenost, kukavičluk i škrtost, optrećenost dugom i ugroženost od ljudi." (Buhari
i Muslim)
-Briga
i tuga su par, ako je ono što tišti srce nešto što će se desiti u budućnosti to
je briga, a ako se desilo u prošlosti to je tuga.
-Nemoć
i lijenost su par, ako čovjek propusti uzroke dobra i uspjeha iz nedostatka
snage to je nemoć, a ako se desilo iz nedostatka volje to je lijenost.
-Kukavičluk
i škrtost su par, ako je čovjek beskoristan iz tjelesnih, fizičkih razloga to
je kukavičluk, ako je beskoristan za imetak to je škrtost.
-Opterećenost
dugom i ugroženost od ljudi to je par, ako je pritisak ljudi opravdan to je
opterećenost dugom, a ako oni bespravno pritišću to je ugroženost.
Objašnjenje:
Grijeh je najčešće uzrok ovih osam stvari, kao što je uzrok teških nesreća,
bolnih iskušenja, zla sudbine i zluradosti neprijatelja. To je najčešći uzrok
nestanka Allahovih blagodati i pretvaranja Njegovih blagodarnosti u mržnju i
srdžbu.
Bolest
i lijek - Ibn Kajjim el-Dževzijje
Нема коментара:
Постави коментар