PROPISI KOJI SE ODNOSE NA OBLAČENJE I
HIDŽĀB
Opis ženske islamske odjeće
1. Obaveza je da ženska odjeća bude dovoljno široka i da
pokriva čitavo tijelo od pogleda muškaraca
koji joj nisu bliski rođaci
(oni za koje bi se ona, prema šeri'atu, mogla udati). Ona pred svojim mahremima
(muškim srodnicima za koje joj se nije dozvoljeno udati) ne treba pokazivati ništa osim onih dijelova tijela koji
su, prema običaju, inače otkriveni: svoje lice, šake i stopala.
2. Odjeća mora prekrivati obrise (oblik) njenog tijela i ne smije biti
prozirna, pa da boja i detalji njenog tijela budu vidljivi.
3. Odjeća mora biti odgovarajuće komotna (široka) i ne smije se pripijati (lijepiti) uz njene udove.
U Muslimovom
''Sahīhu'' se bilježi da je Allāhov Poslanik, sallallāhu 'alejhi we sellem, rekao: ''Postoje dvije vrste stanovnika vatre, koje ja nisam
vidio. Žene koje su obučene, ali izgledaju kao da su gole,
koje će biti naklonjene zlu i činiti da drugi njemu naginju.
Njihove glave će biti poput grba debelih deva, naginjući
na jednu stranu ili sa svojom kosom u jednoj punđi. One neće
ući u džennet niti će osjetiti njegov miris. I (druga vrsta ljudi su) ljudi
sa bičevima kao repovi bikova, kojima biju
Allāhove robove.''
Ibn
Tejmijje navodi u djelu ''Medžmu'ul-fetawa''
(22. tom, 146. str.):
''Njegove riječi: ''...koje će biti obučene, ali će izgledati kao da su gole'' znače da će žena nositi odjeću koja je neće pokrivati. Na primjer,
žena koja nosi tanku haljinu, koja otkriva linije njenog tijela, njene podlaktice i zadnjicu, itd. A umjesto
toga, odjeća treba ženu potpuno prekrivati, a ne otkrivati njeno tijelo ili njene
proporcije (obrise),
da bude debela (neprovidna) i odgovarajuće široka.''
4. Žena ne smije svojim oblačenjem oponašati muškarce.
Allāhov
Poslanik, sallallāhu 'alejhi we sellem, je prokleo žene koje oponašaju muškarce
i prokleo je muškarce koji oponašaju žene. Žena će oponašati muškarce u svom
oblačenju – oblačenjem onoga što je prepoznatljivo kao muška odjeća u društvu u
kome ona živi.
Ibn
Tejmijje je u djelu ''Medžmu'ul-fetawa'' (22/148-149. tom, 155. str.) rekao:
''Dakle, faktor razlikovanja između muške i ženske odjeće se vraća na ono što je svojstveno muškarcima i ono što
je svojstveno ženama. Ovo
je određeno onime što je muškarcima naređeno da nose, i onime što je ženama naređeno da nose.
Što se tiče žena, njima je
naređeno da se pokriju, da nose hidžāb, da se ne otkrivaju i da ne čine zaslepljujuće ispoljavanje svoje
ljepote. Zbog ovoga, ženi nije dozvoljeno da podiže svoj glas da bi izgovarala ezān ili telbiju, nije joj dozvoljeno da se penje na
Safu i Merwu i ona ne skida sa sebe svoje rublje u ihrāmu na način na koji to čine muškarci. Muškarcima je naređeno da (u
ihrāmu) otkriju svoje glave i da ne oblače odjevne predmete koji su šiveni da se prilagođavaju obliku tijela; na primjer,
muškarac u ihrāmu ne bi trebao oblačiti košulju, pantalone, jaknu, niti kožne čarape... A
što se tiče
žene, njoj nije zabranjeno nošenje nijedne vrste odjeće, pošto joj je i inače naređeno da se pokrije
hidžābom, i zato joj ne može biti naređeno da uradi suprotno. Međutim, njoj nije dozvoljeno da (dok je u ihrāmu) pokrije lice
ili da stavi rukavice, jer ova dva odjevna predmeta pokazuju oblik (obris) tijela i ona nema potrebu za njima.'' Onda je on spomenuo da ona u prisustvu muškaraca treba pokriti
svoje lice nečim drugim, mimo niqaba. On
je tada nastavio, da bi konačno rekao:
''Zato, ako je jasno da mora postojati razlika između muške i
ženske odjeće, po kojoj se muškarci razlikuju od žena i (ako je jasno) da
ženska odjeća mora biti dovoljna da ih prekrije, i do te mjere da ovo
razgraničenje postave jasno, onda postaju jasni osnovni propisi u pogledu ovog
polja i postaje jasno da, ako određene tipove odjeće obično oblače muškarci –
onda je ženi zabranjeno da ih oblači... A ako je određena vrsta odjeće
nedovoljna u pokrivanju žene i također sliči odjeći muškaraca – njoj je
zabranjeno da je nosi, a to je zasnovano na obe osnove zabrane , a Allāh
najbolje zna.''
5. Ženska odjeća ne smije biti atraktivna do te mjere da
privlači prodorne poglede kada ona izađe vani.
Ona treba izbjegavati
da bude osoba koju gledaju i dive joj se (njome se naslađuju).
Hidžāb
Značenje
pojma hidžāb je da žena zakloni svoje tijelo od pogleda ljudi koji joj nisu mahremi. Allāh
kaže:
''...i neka ne dozvole da se od
ukrasa njihovih vidi išta osim onoga što je ionako spoljašnje, i neka vela
svoja spuste na grudi svoje; neka ukrase svoje ne pokazuju drugima, to mogu
samo muževima svojim, ili očevima svojim, ili očevima muževa svojih, ili
sinovima svojim, ili sinovima muževa svojih, ili braći svojoj…'' (An-Nisā', 31)
I On
je također rekao:
''A ako od njih nešto tražite –
tražite to od njih iza hidžāba (zastora). To je čistije i za vaša i za njihova srca. '' (Al-Ahzāb, 53)
Značenje
hidžāba u ovom ājetu je svaki objekat (stvar) koja ženu skriva, kao što je
zid, vrata ili odjeća. Propis koji se izvlači iz ovog ājeta – iako je ovaj ājet
objavljen u vezi ženā Allāhovog Poslanika, sallallāhu 'alejhi we sellem, Allāh
bio zadovoljan njima – generalno obuhvata sve žene muslimanke. Ovo je zato što
je mudrost iza propisa precizirana Allāhovim riječima:
''To je čistije i za vaša i za
njihova srca.'' (Al-Ahzāb, 53)
Ova
je mudrost opća među svim muškarcima i ženama.
Prema tome, općenitost mudrosti takođe
upućuje na opću primjenljivost
(prikladnost) ovog propisa. Allāh kaže:
''O
Vjerovjesniče, reci ženama svojim, i kćerima svojim, i ženama vjernika neka
spuste haljine svoje niza se. Tako će se najlakše prepoznati pa neće
napastovane biti. A Allāh prašta i samilostan je.''( Al-Ahzāb, 59)
Ibn Tejmijje je u djelu ''Medžmū'ul-fetāwa''
(22.
tom, 110. i 111. str.) rekao: ''Džilbāb je prekrivač i Ibn
Mes'ūd i ostali su ga zvali ''ridā'', a običan (prost) narod
današnjice ga zove ''izār''. On je širok
(komotan) I
prekriva
ženinu glavu i ostatak njenog tijela. Ebū 'Ubejde i drugi su rekli da bi se on
trebao spuštati s vrha njene glave, dok su oči jedina njena
vidljiva stvar. Niqāb
je
sličan tip odjeće.''
Među dokazima sadržanim u sunnetu Allāhovog
Poslanika, sallallāhu 'alejhi we sellem, koji upućuju na ženinu obavezu da
pokrije svoje lice u prisustvu stranaca (kao i onima za kojoj joj je moguće da
se uda, kao njeni (dalji) muški rođaci), je hadīs 'Ā'iše, Allāh bio zadovoljan
njome, da je rekla: ''Jahači
bi prolazili pored nas kada smo bili u društvu Allāhovog Poslanika,
sallallāhu 'alejhi we sellem, u stanju ihrāma. Kada bi došli blizu
nas, mi bismo spustile naše džilbābe sa naših glava na naša lica.
Kada bi oni prošli, mi bismo otkrili (naša lica).'' (Ahmed, Ebū Dāwūd i Ibn Mādže)
Postoji dosta dokaza u Qur'ānu i sunnetu,
kojima se dokazuje obaveza ženi da pokrije lice dok je u prisustvu stranaca.
Ja
upućujem sestru muslimanku na raspravu u pogledu hidžāba, odjevanja i namāza od
Ibn Tejmijje, na raspravu o hidžābu od šejha 'Abdul'Azīza ibn 'Abdullāha ibn
Bāza, na knjigu ''Risāletus-sarin el-mešhūr 'alā
el-muftuninah bi sufūr'' šejha Hamūda ibn
Abdullāha et-Tuwajjārija i na raspravu ''Risāla
el-hidžāb'' od šejha Muhammed ibn Sālih el- 'Uthejmīna.
Ove rasprave sadrže obilne informacije u vezi ovog pitanja. Sestra muslimanka
treba biti svjesna da su oni učenjaci koji su stava da je ženi dozvoljeno da
pokaže svoje lice – u dodatku na činjenicu da je njihov zaključak slab –
postavili uslov da tu ne bude nimalo fitne
(iskušenja uzrokovanog otkrivanjem njenog
lica).
Fitna
je neizbježna, naročito u ovim vremenima kad su i muškarci i žene manje pobožni
i malo je čestitosti, dok se u isto vrijeme umnožio broj promotera fitne i žene
su razvile različite kozmetike, koje stavljalju na svoje lice, izazivajući
fitnu.
Zato,
sestra muslimanka bi trebala biti upozorena na ovo i da se čvrsto pridržava
hidžāba (načina pokrivanja) koji će je, Allāhovom voljom, zaštititi od fitne.
Nijedan od priznatih islamskih učenjaka prošlosti i sadašnjosti nije dozvolio
ovo u što su izopačene žene upale. Neke muslimanke su licemjerne u svom
korištenju hidžāba, pa ako su u društvu koje se pridržava hidžāba – nose ga, a
ako su u društvu koje se ne pridržava nošenja hidžāba – ni one ga ne nose. Neke
od njih nose hidžāb na otvorenim javnim mjestima, dok ako uđu u prodavnicu,
bolnicu ili razgovaraju sa draguljarem ili krojačem za žene – one otkriju svoje
lice i ruke, kao da su sa svojim muževima ili sa svojim mahremima. Žene koje
ovo rade moraju se bojati Allāha. Mi smo vidjeli neke žene, kako se vraćaju iz
stranih zemalja i ne nose hidžāb sve dok ne slete na neki od aerodroma ove
zemlje (Saudijske Arabije). To je kao da je hidžāb postao lokalni običaj, a ne
vjerska dužnost.
Sestra
muslimanka mora biti svjesna da je hidžāb štiti od zlih pogleda, koji proizilaze
od onih koji imaju bolesti u svojim srcima, i od pāsa među ljudskom vrstom.
Hidžāb je također štiti od požuda (strasti), pa bi se ona trebala čvrsto
pridržavati hidžāba i ne bi trebala biti zavedena niti obmanuta medijima koji
se suprotstavljaju hidžābu, potcjenjujući njegovu važnost, pošto oni koji rade
na širenju ovih medija – njoj žele jedino zlo. Allāh kaže:
’’A oni koji se za strastima svojim
povode žele da daleko s Pravog puta skrenete.’’ (An-Nisā', 27)
Iz
knjige:
PROPISI KOJI SE TIČU VJERNICA
Šejh Salih el Fewzan
Нема коментара:
Постави коментар