Укупно приказа странице

уторак, 27. септембар 2011.


POSLANIKOVA, SALLALLAHU ALEJHI WE SELEM, PRAKSA DIJELJENJA DOBROVOLJNE SADAKE


Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, bio je najdarežljiviji čovjek u onom što je posjedovao. Od onog što mu je Allah dao ništa nije smatrao toliko vrijednim niti bezvrijednim. Svakome ko mu je tražio nešto što je posjedovao on bi mu i dao, svejedno bilo ono vrijedno ili bezvrijedno. U tome se ponašao kao onaj koji se ne boji siromaštva. Dijeljenje i sadaka bili su mu  najdraži. Njegova radost i sreća zbog onog što je dao bili su veći od radosti onoga koji dobije nešto. Bio je najdarežljiviji čovjek u dobru. Njegova desnica bila je kao vjetar koji donosi plodonosnu kišu.

Kada bi mu došao onaj kome je nešto potrebno davao bi mu prednost nad sobom, ponekad u hrani, a ponekad u odjeći. Darivao bi i dijelio na različite načine. Ponekad bi to bio poklon, ponekad sadaka, katkad darivanje, nekada bi kupio nešto, a potom bi dao onome od koga je kupio i to što je kupio i cijenu koju je platio za njega kao što je uradio sa Džabirovom devom. (Bilježe ga Buhari (4/395) i Muslim (3/1221, 1222) broj hadisa (110) od Džabira Ibn Abdullaha u kojem stoji: “Nakon što je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, stigao u Medinu, otišao sam mu rano s devom, pa mi je platio cijenu za nju i vratio mi je.”)

Ponekad bi uzimao kredit i vraćao više nego što bi uzeo, kvalitetnije i više. (Bilježi ga Buhari (5/42) u Uzimanja kredita (istikrad) u poglavlje: O uzimanju deva u kredit od Ebu Hurejre da je neki čovjek tražio vraćanje kredita od Allahova Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, na jedan neprijstojan i grub način. Ashabi su htjeli spriječiti ga u tome, pa je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Ostavite ga, jer onaj ko posjeduje pravo ima pravo govoriti. Kupite mu devu I dajte mu je!” rekli su: “Možemo kupiti samo bolju od nje (stariju).” Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, reče: “Kupite je i dajte mu je! Najbolji od vas jeste onaj koji najlepše vrati dug.”)

Nekad bi kupio nešto i platio više nego što vrijedi. Katkad bi primao hediju pa bi je uzvratio obilnije ili duplo i to na različite učtive i pristojne načine kroz raznovrsne oblike sadake i dobročinstva koliko je to god bilo moguće. Njegova sadaka i dobročinstvo bili su iz onoga što je posjedovao, svojim primjerom i riječima. Davao bi ono što je imao, naređivao bi da se daje sadaka, i podsticao na nju. Pozivao na davanje sadake svojim primjerom i riječima. Kada bi ga vidio neki veliki škrtac, njegov primjer potakao bi ga na žrtvovanje i davanje. Ko god bi dolazio u kontakt s njim, družio se i vidio njegovo ponašanje, ne bi se mogao suzdržati od darežljivosti i plemenitosti.
Poslanikovo, sallallahu alejhi ve sellem, ponašanje potsticalo je na dobročinstvo, sadaku i dobro. Zbog toga je bio najširih grudi, najbolje duše i najplemenitijeg srca. Sadaka i činjenje dobra ostavljaju čudan utjecaj na raspoloženja srca. To se raspoloženje srca pridodalo onome s čime ga je Allah odlikova, obradovao je njegovo srce s vjerovjesništvom i polanstvom i svim njegovim posebnostima i onome što ih prati, a i materijalno je intervenirao na njegovom srcu i uklonio iz njega šejtanski dio.

"Zadu-l- Me'ad",
Imam Ibn Kajjim El-Dzevzijje

Нема коментара:

Постави коментар