Укупно приказа странице

субота, 27. октобар 2012.


بسم الله الرحمن الرحيم


 إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الأبْتَرُ

“Mi smo ti, uistinu, mnogo dobro dali, zato se Gospodaru svome moli i kurban kolji, onaj koji tebe mrzi sigurno će on bez spomena ostati.” (Al-Kauthar, 1-3)

Poštovani prisutni :
Neka je hvala i slava apsolutnom Gospodaru svih svjetova Allahu Uzvišenom , Gospodaru znanog i neznanog, Vladaru Sudnjeg dana , koga Allah subhanehu we te’ala, uputi niko nemože na stranputicu da ga odvede , a kome On srce zapečati niko nemože na Pravi put da ukaže. Neka je salavat i selam na Allahovog Poslanika sallallahu alejhi we sellem , na njegove ashabe , na istinski ummet sve do Sudnjeg dana i na nas koji smo ovdje prisutni. Amiiin! 

Danas je 10.Zul-Hidždže, prvi dan Kurban Bajrama, dan kada smo dužni prinjeti žrtvu radi Allaha, subhanehu we te’ala, dan kada hadžije završavaju s obredima hadždža, dan kada trebamo biti radosni, ujedno dan kada trebamo jedni drugima čestitati ovaj blagan. Allah, subhanehu we te’ala, nam poručuje da zbog mnoga dobra koja nam je podario dužni smo prinjeti žrtvu. Žrtva koja se spominje u suri Kewser, komentatori Kur’ana navode da se radi isključivo o kurbanu. Obaveza klanja kurbana radi Allaha, subhanehu we te’ala, dolazi nam iz Kur’anskog ajeta sure Hadždž, 34, ajet, u prijevodu: 

“Svakoj vjerskoj zajednici propisali smo klanje kurbana da bi spominjali Allahovo ime prilikom klanja stoke koju im On daje. Vaš Bog je jedan Bog, zato se samo Njemu iskreno predajte! A radosnom viješću obraduj ponizne.” (Al-Hajj, 34)

Ovdje nam Allah, subhanehu we te’ala, poručuje da smo obavezni radi Njega prinjeti žrtvu kao što je to bila obaveza i prijašnjim narodima. Smisao žrtve je u tome da nam nijjet bude isključivo da sam čin klanja kurbana bude radi Allaha, subhanehu we te’ala, i Njegove naredbe jer Allah, subhanehu we te’ala, nije zavistan niti od nas, niti od naše žrtve al smo mi i te kako zavisni od Allaha, subhanehu we te’ala, i Njegove milosti. 

Do Allaha neće doprijeti meso njihovo i krv njihova, Ali će Mu stići iskreno učinjena dobra djela vaša; tako vam ih je potčinio da biste Allaha veličali zato što vas je uputio. I obraduj one koji dobra djela čine! Allah doista štiti vjernike, Allah sigurno ne voli nijednog izdajnika, nezahvalnika.” (Al-Hajj, 37-38)

Pored ovih ajeta imamo potvrde i u riječima Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, da smo na Kurban Bajram dužni prinjeti žrtvu ako smo u mogućnosti, ako nam materijalna situacija to dozvoljava. Najbolje djelo koje se na sam Kurban Bajram može učiniti je klanje kurbana. To nam jasno potvrđuje Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, u hadisu kojeg prenosi Aiša, radijallahu anha, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem rekao: 
"Najbolje čovjekovo djelo i ono što Allah najviše voli na Kurban -Bajram je prolijevanje kurbanske krvi. Doista će kurban na Dan stajanja (Kijametskom danu) doći sa svojim rogovima, vunom i papcima. Zaista kurbanska krv stigne Allahu prije nego što padne na zemlju, pa zato lijepo postupajte sa kurbanima." (Ibn Madže i Tirmizi)
“Onaj ko je (kurban) zaklao prije bajram-namaza neka ga ponovo zakolje!” (Muteffekun alejhi)
Od Ebu Ejjuba Ensarije, radijallahu anhu, se prenosi da je rekao:  
“U doba Allahova Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, domaćin je klao kurban za sebe i za svoje ukućane” (Tirmizi)
“Svi dani donošenja tekbira (ejjamu-t-tešrik) su za klanje (kurbana).” (Ahmed)
“Allahu, ovo je od mene i od onih mojih sljedbenika koji ne zakolju kurban.” (Ahmed, Ebu Davud i Tirmizi)

Pored ovih riječi Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, i poznavanje propisa oko kurbana postavlja se pitanje i danas a i za vrijeme Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi we sellem: Oni koji nisu u mogućnosti izvršiti obaveze radi Allaha, subhanehu we te’ala, na koji način steći Allahovu blizinu?
Neki od ashaba upitaše Allahovog Poslanika, sallAllahu alejhi we sellem: „Bogataši uzeše sve nagrade, a klanjaju kao što mi klanjamo, poste kao što mi postimo i daju milostinju od viška svog imetka.“ Allahov Poslanik reče: „Zar i vama Allah nije dao nešto sa čime ćete sadaku udjeljivati!? Zaista je svaki tesbih sadaka (riječi subhanAllah), svaki tekbir (riječi Allahu Ekber) i svaki tahmid (riječi Elhamdulillah) su sadaka, svaki tehlil (riječi La ilahe illAllah) je sadaka, naređivanje dobra i odvraćanje od zla je sadaka, a i intimni odnos sa svojom ženom je sadaka.“ Ashabi upitaše: „Allahov Poslaniče, zar i za to, kad neko od nas upražnjava strast, ima nagrada?“ “Šta mislite, kad bi neko od vas svoju strast zadovoljavao na haram način, zar to ne bi bilo grijeh? Isto tako, ako je bude zadovoljavao na halal način, imat će za to nagradu.” (Muslim)
Evo nam prilike da se iskupimo, tačnije, da svako onaj koji nije bio u mogućnosti da ove godine prinese žrtvu Allahu, subhanehu we te’ala, pored tekbira koji su po mišljenju većine učenjaka vadžib iza svakog farz namaza, tokom bajramskih dana a i svaki dan mimo bajrama trebamo što više slaviti Allaha, zahvaljivati Allahu i veličati Allaha riječima koje su navedene u hadisu. 

Molim Allaha, subhanehu we te’ala, da nam tokom bajramskih dana podari Milost, oprosti grijehe, poveća Uputu i da nas učvrsti u Dini Islamu. Amiiin!

TaqabbalAllahu Minna Wa Minkum!
Bajram Šerif Mubarek Olsun!
Hatib : Senaid Feta
Džamija: Kruševo
26.10.2012.

Нема коментара:

Постави коментар