Укупно приказа странице

субота, 10. децембар 2011.


OBAVEZA  POŠTOVANJA  ASHABA

Naša je dužnost ravnopravno poštovati ashabe,a posebno one koji su bili bliži Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem. Allah, dželle šanuhu, je pohvalio ashabe Njegovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i sve one što ih u dobročinstvu slijediše. On, Uzvišeni, obavijestio je da je njima zadovoljan, a i da su oni Njime zadovoljni. Na mnogim mjestima u Kuranu Uzvišeni ih je spomenuo, kao na primjer:
“Muhammed je Allahov Poslanik, a njegovi sljedbenici su strogi prema nevjernicima, a samilosni među sobom; vidiš ih kako ruku čine i licem na tle padaju želeći Allahovu nagradu i zadovoljstvo, - na licima su im znaci, tragovi od padanja licem na tle. Tako su opisani u Tevratu. A i u Indžilu: oni su kao biljka kad izdanak svoj izbaci pa ga onda učvrsti, i on ojača, i ispravi se na svojoj stabljici izazivajući divljenje sijača, - da bi On s vjernicima najedio nevjernike. A onima koji vjeruju i dobra djela čine Allah obećava oprost i nagradu veliku.” (Al-Fath, 29)

“Allah je zadovoljan onim vjernicima koji su ti se pod drvetom na vjernost zakleli. On je znao šta je u srcima njihovim, pa je spustio smirenost na njih, i nagradit će ih skorom pobjedom.” (Al-Fath, 18)

U Muslimovoj zbirci vjerodostojnih hadisa stoji hadis u kome Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: “Ne psujte (grdite) moje ashabe! Tako mi Onog u cijoj je ruci moja duša, kada bi neko od vas udijelio zlata koliko brdo Uhud, ne bi dostigao ni polovinu šake (onoga što su oni udijelili).”

Od Alije ibn Ebu-Taliba prenosi se da je rekao: Najbolji ljudi iz ovog ummeta nakon Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, jesu Ebu-Bekr i Omer, neka je Allah njima zadovoljan.

Poslanikovi ashabi složili su se na vjernost Osmanu nakon smrti Omera, neka je Allah njima zadovoljan. Prenosi se da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Hilafet po metodu poslanstva bit će trideset godina. Zatim će postati kraljevina.” (Ahmed)

“Prihvatite se moga sunneta (postupka) i sunneta pravednih halifa nakon mene. Čvrsto se njega držite i očnjacima ga pregrizite. I čuvajte se novotarija jer je svaka novotarija zabluda.” (Ebu-Davud)

Zadnji od pravednih vladara islamske države bio je Alija ibn Ebu-Talib. Islamski učenjaci i muslimani - sunnije složili su se oko toga da treba po slijedećem redoslijedu govoriti ko je najbolji od ashaba: Ebu-Bekr, Omer, Osman i Alija. O ovom redoslijedu govori veliki broj hadisa Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, koje nećemo na ovom mjestu spominjati.
Ne ulazimo u to zbog čega su se ashabi razišli u nekim stvarima jer pouzdano znamo da ima dosta potvorenih laži kada je u pitanju neslaganje između njih. Oni su svoje odluke donosili nakon dugog razmišljanja i razmatranja, pa ko je pogodio istinu njemu dvostruka nagrada, a ko je od njih pogriješio bit će mu oprošteno zbog njegovih ranijih djela. A oni nisu činili hrđava djela jer je Allah, subhanehu we te’ala, njima odredio Njegovo dobročinstvo. Oni su najbolja generacija i naraštaj koji se ikada pojavio na ovom dunjaluku: “Najbolji su ljudi, moj naraštaj kome sam ja poslat. Pa zatim oni koji dođu iza njih.” (Buhari)

Također, porodicaPoslanika, sallallahu alejhi ve sellem,polaže pravo na naše poštovanje koje smo im dužni ukazati. Allah, tebareke ve teala, Poslanikovoj je porodici dodijelio petinu ratnog plijena i naredio nam je da donosimo salavat i na njih kada donosimo salavat na Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Učeći nas tome, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: “Allahu moj, smiluj se Muhammedu i porodici Muhammedovoj, kao što si se smilovao Ibrahimu i porodici Ibrahimovoj. Ti si Hvaljeni, Veličanstveni. I blagoslovi Muhammeda i porodicu Muhammedovu, kao što si blagoslovio Ibrahima i Ibrahimovu porodicu.” (Buhari)

Porodica Muhammedova, sallallahu alejhi ve sellem, jesu upravo oni kojima je milostinja zabranjena. Ovo je stav Šafije i imama Ahmeda ibn Hanbela jer je Poslanik, alejhis-selam, rekao: “Sadaka nije dozvoljena Muhammedu i njegovoj porodici.” (Muslim)

Allah, tebareke ve teala, kaže:
“Doista Allah želi odstraniti od vas nečistoću, o porodico Poslanikova, i potpuno vas očistiti.” (Al-Ahzab, 33)

Neki su muslimani od prvih pokoljenja govorili da je ljubav prema Ebu-Bekru i Omeru znak iskrenog imana dok je mržnja prema njima pravo licemjerstvo.
U poznatim zbirkama poslanikovih hadisa stoji hadis u kome je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao Abbasu kada mu se ovaj požalio na negodovanje nekih ljudi prema njemu: “Tako mi Onoga u cijoj je ruci moja duša, oni neće ući u Džennet dok vas ne zavole zbog mene.” (Tirmizi)

“Zaista je Allah izabrao potomke Ismailove; zatim je izabrao potomke Kenaneta između
potomaka Ismailovih; a od Kenaneta je izabrao Kurejšije; a od Kurejšija je izabrao potomke Hašima; a od potomaka Hašima je izabrao mene.” (Muslim)

Kada je Osman, radijallahu anhu, ubijen, nastaje smutnja među muslimanima jer su se u tim trenucima odvojili oni koji su voljeli Osmana pa čak i pretjerivali u ljubavi prema njemu i počeli su grditi Aliju jer su smatrali da je on krivac za Osmanovu smrt (ovaj slučaj predstavlja historijsku podvalu sunnijama od njihovih neprijatelja šiija). Pretjeranu ljubav prema Osmanu iskazivali su stanovnici Šama, dok su pretjeranu ljubav prema Aliji pokazivali stanovnici Iraka. Kasnije su jedni počeli osuđivati Aliju, dok su ovi drugi osuđivali Osmana. Nakon toga su u svom pretjerivanju otišli toliko daleko da su počeli psovati Ebu-Bekra i Omera. Ti su novatori bili povod velikog iskušenja muslimanima tog doba. Ono što je ispravno u vezi s ovim pitanjem jeste iskazivanje iskrene ljubavi i prema Osmanu i prema Aliji. Međutim, Ebu-Bekr i Omer su u prednosti ispred njih jer ih je Allah, dželle šanuhu, odlikovao nad ostalim ashabima zbog njihovih zasluga koje su imali još na početku islama. Razdor i nesloga su Kuranom zabranjeni, dok je sloga među muslimanima izričito naređena – možda je pisac mislio na riječi Allaha, dželle šanuhu:
“Svi se Allahovog užeta čvrsto držite i nipošto se ne razdvajajte.” (Ali-Imran, 103)

Mumin treba dobro provjeriti sve vijesti koje govore o ovoj temi i mora se držati Allahovog užeta čije su osnove znanje i pravda i iskreno slijeđenje, tj. prihvatanje Kurana i sunneta Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Kad su rafida (šiije) počeli psovati ashabe, učenjaci su počeli naređivati kazne protiv onih koji su psovali ashabe. Nakon toga su šiije ashabe proglasili nevjernicima o čemu smo govorili na drugom mjestu.

NAJBOLJA OPORUKA
Šejhul-Islam Ibn-Tejmijje
UTICAJ VJERE NA  OSLOBOĐENJE COVJEKA
Omer Sulejman el-Eškar









Нема коментара:

Постави коментар