OBAVEZA POŠTOVANJA ASHABA
Naša
je dužnost ravnopravno poštovati ashabe,a posebno one koji su bili bliži
Poslaniku, sallallahu
alejhi ve sellem. Allah, dželle šanuhu, je pohvalio ashabe Njegovog Poslanika, sallallahu
alejhi ve sellem, i sve one što ih u dobročinstvu slijediše. On, Uzvišeni,
obavijestio je da je njima zadovoljan, a i da su oni Njime zadovoljni. Na
mnogim mjestima u Kuranu Uzvišeni ih je spomenuo, kao na primjer:
“Muhammed je Allahov Poslanik, a njegovi sljedbenici su strogi
prema nevjernicima, a samilosni među sobom; vidiš ih kako ruku čine i licem na
tle padaju želeći Allahovu nagradu i zadovoljstvo, - na licima su im znaci,
tragovi od padanja licem na tle. Tako su opisani u Tevratu. A i u Indžilu: oni
su kao biljka kad izdanak svoj izbaci pa ga onda učvrsti, i on ojača, i ispravi
se na svojoj stabljici izazivajući divljenje sijača, - da bi On s vjernicima
najedio nevjernike. A onima koji vjeruju i dobra djela čine Allah obećava oprost
i nagradu veliku.” (Al-Fath, 29)
“Allah je zadovoljan onim vjernicima koji su ti se pod drvetom na
vjernost zakleli. On je znao šta je u srcima njihovim, pa je spustio smirenost
na njih, i nagradit će ih skorom pobjedom.” (Al-Fath, 18)
U
Muslimovoj zbirci vjerodostojnih hadisa stoji hadis u kome Poslanik, sallallahu
alejhi ve
sellem, kaže: “Ne psujte (grdite) moje ashabe! Tako mi Onog u cijoj je ruci
moja duša, kada bi neko od vas udijelio zlata koliko brdo Uhud, ne bi
dostigao ni polovinu šake (onoga što su oni udijelili).”
Od
Alije ibn Ebu-Taliba prenosi se da je rekao: Najbolji ljudi iz ovog ummeta
nakon Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, jesu Ebu-Bekr i Omer, neka
je Allah njima zadovoljan.
Poslanikovi
ashabi složili su se na vjernost Osmanu nakon smrti Omera, neka je Allah njima zadovoljan. Prenosi se da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Hilafet
po metodu poslanstva bit će trideset godina. Zatim će postati kraljevina.” (Ahmed)
“Prihvatite se moga sunneta (postupka) i sunneta pravednih halifa
nakon mene. Čvrsto se njega držite i očnjacima ga pregrizite. I čuvajte se novotarija
jer je svaka novotarija zabluda.” (Ebu-Davud)
Zadnji
od pravednih vladara islamske države bio je Alija ibn Ebu-Talib. Islamski
učenjaci i
muslimani - sunnije složili su se oko toga da treba po slijedećem redoslijedu
govoriti ko je najbolji od ashaba: Ebu-Bekr, Omer, Osman i Alija. O ovom
redoslijedu govori veliki broj hadisa Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem,
koje nećemo na ovom mjestu spominjati.
Ne
ulazimo u to zbog čega su se ashabi razišli u nekim stvarima jer pouzdano znamo
da ima dosta potvorenih laži kada je u pitanju neslaganje između njih. Oni su
svoje odluke donosili
nakon dugog razmišljanja i razmatranja, pa ko je pogodio istinu njemu dvostruka
nagrada, a ko je od njih pogriješio bit će mu oprošteno zbog njegovih ranijih
djela. A oni nisu činili hrđava djela jer je Allah, subhanehu we te’ala, njima
odredio Njegovo dobročinstvo. Oni su najbolja generacija i naraštaj koji se
ikada pojavio na ovom dunjaluku: “Najbolji su ljudi, moj naraštaj kome sam
ja poslat. Pa zatim oni koji dođu iza njih.” (Buhari)
Također,
porodicaPoslanika, sallallahu alejhi ve sellem,polaže pravo na naše poštovanje koje
smo im dužni ukazati. Allah, tebareke ve teala, Poslanikovoj je porodici
dodijelio petinu ratnog plijena i naredio nam je da donosimo salavat i na njih
kada donosimo salavat na Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Učeći nas
tome, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: “Allahu moj, smiluj se
Muhammedu i porodici Muhammedovoj, kao što si se smilovao Ibrahimu i porodici
Ibrahimovoj. Ti si Hvaljeni, Veličanstveni. I blagoslovi Muhammeda i porodicu
Muhammedovu, kao što si blagoslovio Ibrahima i Ibrahimovu porodicu.”
(Buhari)
Porodica
Muhammedova, sallallahu alejhi ve sellem, jesu upravo oni kojima je milostinja zabranjena.
Ovo je stav Šafije i imama Ahmeda ibn Hanbela jer je Poslanik, alejhis-selam, rekao:
“Sadaka nije dozvoljena Muhammedu i njegovoj porodici.” (Muslim)
Allah,
tebareke ve teala, kaže:
“Doista Allah želi odstraniti od vas nečistoću, o porodico
Poslanikova, i potpuno vas očistiti.” (Al-Ahzab, 33)
Neki
su muslimani od prvih pokoljenja govorili da je ljubav prema Ebu-Bekru i Omeru znak
iskrenog imana dok je mržnja prema njima pravo licemjerstvo.
U
poznatim zbirkama poslanikovih hadisa stoji hadis u kome je Poslanik,
sallallahu alejhi ve sellem, rekao Abbasu kada mu se ovaj požalio na
negodovanje nekih ljudi prema njemu: “Tako mi Onoga u cijoj je ruci moja
duša, oni neće ući u Džennet dok vas ne zavole zbog mene.” (Tirmizi)
“Zaista je Allah izabrao potomke Ismailove; zatim je izabrao
potomke Kenaneta između
potomaka Ismailovih; a od Kenaneta je izabrao Kurejšije; a od
Kurejšija je izabrao potomke Hašima; a od potomaka Hašima je izabrao mene.” (Muslim)
Kada
je Osman, radijallahu anhu, ubijen, nastaje smutnja među muslimanima jer su se
u tim
trenucima odvojili oni koji su voljeli Osmana pa čak i pretjerivali u ljubavi
prema njemu i počeli su grditi Aliju jer su smatrali da je on krivac za
Osmanovu smrt (ovaj slučaj predstavlja historijsku podvalu sunnijama od
njihovih neprijatelja šiija). Pretjeranu ljubav prema Osmanu iskazivali su
stanovnici Šama, dok su pretjeranu ljubav prema Aliji pokazivali stanovnici
Iraka. Kasnije su jedni počeli osuđivati Aliju, dok su ovi drugi osuđivali Osmana.
Nakon toga su u svom pretjerivanju otišli toliko daleko da su počeli psovati
Ebu-Bekra i Omera. Ti su novatori bili povod velikog iskušenja muslimanima tog
doba. Ono što je ispravno u vezi s ovim pitanjem jeste iskazivanje iskrene
ljubavi i prema Osmanu i prema Aliji. Međutim, Ebu-Bekr i Omer su u prednosti
ispred njih jer ih je Allah, dželle šanuhu, odlikovao nad ostalim ashabima zbog
njihovih zasluga koje su imali još na početku islama. Razdor i nesloga su
Kuranom zabranjeni, dok je sloga među muslimanima izričito naređena – možda je
pisac mislio na riječi Allaha, dželle šanuhu:
“Svi se Allahovog užeta čvrsto držite i nipošto se ne
razdvajajte.” (Ali-Imran, 103)
Mumin
treba dobro provjeriti sve vijesti koje govore o ovoj temi i mora se držati Allahovog
užeta čije su osnove znanje i pravda i iskreno slijeđenje, tj. prihvatanje
Kurana i sunneta Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Kad su rafida (šiije)
počeli psovati ashabe, učenjaci su počeli naređivati kazne protiv onih koji su
psovali ashabe. Nakon toga su šiije ashabe proglasili nevjernicima o čemu smo
govorili na drugom mjestu.
NAJBOLJA
OPORUKA
Šejhul-Islam
Ibn-Tejmijje
UTICAJ VJERE
NA OSLOBOĐENJE COVJEKA
Omer Sulejman
el-Eškar
Нема коментара:
Постави коментар